We beginnen dit keer op een vrijdag met een training, na een week of 2 op buienradar te kijken met het idee dat het een nat weekend zou gaan worden werd dat op het allerlaatste moment toch bijgesteld naar super mooi weer. Donderdag avond aangekomen op de paddock zoek ik Hans Megelink op die die dag al had gereden. We zitten even in zijn camper te genieten van een bokbiertje. We gaan maar eens naar de caravan en stallen de boel uit motor er uit tent er om heen bbq op zijn plek en we zijn er klaar voor. Vlug nog een een 2 tal stickers plakken van de nieuwe sponsoren RVM-Techniek en Saint. Super bedankt voor jullie ondersteuning.
17-05-2024
Trainingsdag
Na toch wel een prima nachtrust is het dan zover koffie en klaarmaken.
De buurman naast mij had de avond ervoor al gevraagd waar hij koffie kon krijgen zo vroeg… Nou dat kan bij mij wel. We laten elkaar om een bak koffie toch niet zitten. We gaan naar het mediacenter en halen onze transponder en rijnummer op. Ook was er nog een mooi extraatje we kregen een Yamaha pet uitgedeeld. Terug bij de motor gaan de bandenwarmer aan en zorg ik dat de motor getankt en wel klaar staat. Maatje Mark van der Vegt is ook aangekomen en we gaan ff gedag zeggen.
- Sessie 1
gaat beginnen, we gaan de baan op. Het is toch altijd weer even aanvoelen en kijken hoe het erbij ligt. Opzich zit ik redelijk op de motor maar niet geweldig. Deze sessie kende ook maar een 3a4 rondjes omdat ik er met een zwarte vlag vanaf werd gehaald…. Ja te veel geluid. Heb een andere set uitlaten gemonteerd en had de killers nog niet binnen. Proberen kunnen we altijd, had de orginele uitlaten mee. De tijd van sessie 1 was een 1:56.xx Nja voor een eerste sessie prima. Mijn doel voor vandaag is ook om niet snel te rijden maar te leren en te snappen wat ik aan het doen ben. Ook is het voor mij is het een doel om rust te krijgen in het hele plaatje. - Sessie 2
Het gevoel is al iets beter. Ik merk alleen wel dat ik op de 1 of ander manier wat meer moeite heb met het afstoppen van de motor, mentaal? Het zou maar zo kunnen. Er is immers niks kwa afstelling aan de motor veranderd. Deze sessie had ik een tijd van 1:54.xx iets sneller maar nog niet top. - Sessie 3
Voor we de baan op gaan is Joris Lentfert bij mij gekomen om is door te nemen wat te doen op de baan en is te kijken naar de zithouding op de motor. Voor een week of wat geleden dit gevraagd aan Joris en hij vond het een goed idee. Zo kwam hij met een paar goede tips en punten om op te focussen. Mijn hoofd punt was nu om volgas te geven tussen Ossebroeken en strubben, Ruskenhoek en Stekkenwal en De bult en Manderveen. Ok lets go dat gaan we proberen. Na een rondje rijden gaan we er is voor zitten. Als tip dit eerst is te proberen tussen Ruskenhoek en Stekkenwal, deze heeft de meeste tussenafstand van de 3 plekken. Nou… dat resulteert toch wel in een andere entree speed van de bocht dan gedacht. We overschieten links en rechts wat bochten en we zijn opzoek naar rempunten en de plek van insturen. Koppie kalm houden en de bocht lekker laten gaan we zijn immers aan het trainen. Ook had ik nog een punt van aandacht met het opschakelen van 3 naar 4 voordat we Duikersloot in gaan dit zit er nog niet in en had in de gaten dat het kwam omdat ik uitkomen Mandeveen met mijn tenen op de step stond en dan word schakelen lastig, dat ik er 2 a 3 keer aan gedacht heb tijdens het rijden is al een vooruitgang. We sluiten de sessie dan dus ook af met een 1:55.xx - Sessie 4
Ok is even rustig nadenken wat we gaan doen en dit nog een keer proberen. Hoppa bijna alle keren dat ik vol gas wou geven op de stukken tussen de bochten is gelukt, ook de bochten beter kunnen nemen en vaker opgeschakeld van 3 naar 4 tussen Manderveen en Duikersloot. Deze sessie voelde al een stuk beter, maar was nog erg rustig met het uit accelereren. Deze sessie afgesloten met een 1:53.xx Na deze sessie is Joris nog is even langs geweest om te vragen hoe het ging. Ook heeft hij voor mij even meegekeken op de tribune om is te kijken hoe de lijnen bij mij gaan. Dit was in eerste instantie nog helemaal niet gek, ook omdat ik natuurlijk de lijn probeer te rijden die hij aangaf goed te zijn. - Sessie 5
Met enige twijfel toch de baan op. Ik merkten dat ik eigenlijk erg moe was en niet zeker wist of dit mij wat zou gaan brengen. Mijn banden zijn inmiddels een ronde of 46 oud en wou hier ook Q1 op zaterdag mee gaan rijden (heinig an) Maar goed de zin is toch iets groter dan de vermoeidheid en we gaan nog een keer. Eenmaal de baan op zit ik er toch lekker op. Wat ik tot nu toe geleerd heb kwam er steeds beter uit, maar toen…. Ik schiet ramshoek in en zie een gigantische stofwolk voor mij, shit dat is niet goed. Op dat moment kon ik nog niet zien wie hoe of wat. De volgende ronde kon ik bij Ramshoek en tot mijn verbazing zie ik daar Mark liggen GVD nee toch, het werd rood. We gaan er af en loop gelijk naar Roy en Rochella nadat ik de motor heb neergezet. Tis niet best.

Mark heeft een flinke klap gemaakt en is met een ambulance naar het ziekenhuis vervoerd, hier zal hij een nachtje moeten blijven ter observatie. Naar omstandigheden maakt hij het redelijk.
We sluiten de dag wat rijden betreft goed af. Veel geleerd, toe kunnen passen en met de kop
gereden en ook niet wild. Bedankt Joris voor de ondersteuning heb er veel aan gehad.
Nu op naar Groningen om een hapje te eten met maatje Celal Goktas, kerel dat tentje was echt een goede keuze. Lekker spul, stukjes lamsvlees met brood en salade.
Eenmaal terug gaan we ons aanmelden voor de wedstrijd en laten we de motor keuren. Zo dat is ook gebeurd nu wachten tot morgen. Tijd voor een bokbiertje met Hans Megelink.
Raceday 18-05-2024
Het interne wekkertje is weer optijd hoor 03:15 man man, snel even op de tel gekeken hoelaat het was voor dat we wakker worden. Nog even kunnen blijven liggen tot een uurtje of 05:15 en er maar uit. KOFFIE!!! De eerste bak smaakt altijd het beste. Ik kijk wat om mij heen en heb het idee dat ik als eerste uit bed ben… no shit Sherlock!! De motor was na gisteren nog niet gewassen dus dat gaan we dan maar even doen. Dan staat die er ook maar weer mooi bij, voor zover het kan.
07:30 tijd om de transponder op te halen bij de timekeeping.
bandenwarmers weer op temperatuur een droog broodje naar binnen en wachten tot Q1.
- Kwalificatie 1
Zoals ik al zij de banden waren al wat ouder en zal het rustig aan doen. Ook wouden we wat proberen met een communicatie setje om te horen welke ronde tijden er gereden werd, dit bleek niet geheel een succes te zijn. Henk de Zwart had ik de dag ervoor nog gesproken en die wou voor mij langs de pitmuur gaan staan met een pitbord hoe gaaf is dat! Daarvoor ook super bedankt voor de hulp. Als we beginnen aan de sessie is het ook nu weer even zoeken. Het tempo ligt voor mij nog erg laag 1:55.xx maar we blijven kalm ik probeer wat langs de kant te kijken wat er op het pitbord staat maar dat is toch knap lastig als je het niet gewend bent. We sluiten de sessie af op een P21 niet wat gehoopt is maar beter dan een lowsider in Ossebroeken denk ik dan maar.
Het is tijd om nieuwe banden te monteren. Hop wielen er uit en Roy en Andre gaan voor mij naar tracksupport om de banden te wisselen. Tot dat Andre terug komt met een voorband…. Dit is toch niet de bedoelen? KAK!!! Ik had per ongeluk een nieuwe regenband meegenomen. Achter heb ik soft en medium nieuw en voor alleen maar soft dus niet naar gekeken. Echter heb ik ook 1 regenset gekocht, en moest ik toch wel die band ertussenuit halen. Dan maar een band kopen daar. Omdat ze geen Bridgestone V02 hebben liggen word het een Pirelli SC1, ook goed.
- Kwalificatie 2
Ok tijd om toch even aan te zetten. Het vertrouwen is er en het gas gaat meer open
Ik rij stabiel 51ers dat gaat beter. Ook het lezen van de pitbord ging wat makkelijker (de keren dat ik er op keek ) De sessie sluit ik af met een 1:51.138 opzich niet gek maar toch wel een 9e startplek. Had gehoopt iets meer vooraan te staan maar het hele veld reed snel en het lag redelijk kort op elkaar.
Na een evaluatie links en rechts is het tijd om even te pauzeren
Even een krentbol met kaas van Andre gestolen en een stuk gevulde koek van de vrouw kunnen we weer even. Ik loop wat rond en maak zo links en rechts is een praatje met wat bekenden. In de tussentijd ook wat updates gehoord over Mark en hij schijnt de bekken gebroken te hebben, maar er was gelukkig geen operatie nodig. De fysio had hem fit genoeg verklaard en mocht gelukkig het ziekenhuis verlaten. Het had allang genoeg geduurd volgens Mark.
De Race!
We zijn er klaar voor. Gelukkig ben ik iets rustiger dan de vorige keer, dat kon ook niet anders na een crash en 5uur sleutelen. De hoorn gaat, 3minuten nog tot de pitstraat open gaat. Als die voorbij is heb je nog 1 minuut om dit pitstaat op te gaan, de baan op. De warmup ronde voelt prima, op naar startrij 3 positie 9. Vlug de camera nog even aangezet, dit was ik vergeten. Bam de motor in zijn 1 en wachten tot de lampen aan gaan…. En UIT!!! 10K toeren en spelen met de koppeling. Mijn start is ok maar zeker niet geweldig. Ik word door 2 man ingehaald waar ik er ook weer 1 a 2 pak. Gelukkig komen we zonder kleerscheuren door de eerste paar bochten. Ruskenhoek is wat rommelig er gaan behoorlijk wat coureurs de eerste 2/3 ronden af om een stukje af te snijden Inc. mijzelf, anders was het een achterwiel van mijn voorgangen. De rust komt er in en we zitten met een groepje van 4 bij elkaar te vechten wat kicken. Dit groepje werd geleid door Kevin Kleijer gevolgd door Fred Steijger ik en maat Benny Teppers. Ik merkten al wel snel dat ik wat over had dus ik moest opschieten om de kopgroep bij te halen. Ik heb een poging of 2 gedaan om de Panigale V4 in te halen maar dat valt niet mee, dat kreng is snel. Ik had in de gaten dat hij de baan eigenlijk niet helemaal benutte waardoor ik hem in de Geert Timmer op kon lijnen om vervolgens sneller uit te accelereren. Na de 2e poging in de Geert Timmer bocht is dit gelukt. In dat eerst volgende rondje kon ik Kevin Kleijer op de Zx10r bij de Bult uit accelereren. We staan nu P7 en nu wat meer aanzetten, ik ga lekker. De eerst volgende doorkomst zie ik Henk de Zwart met het pitbord staan, een van de weinige keren dat ik er op keek. Een 1:49,3 PR!! Ik met een big smile over start finish. We lopen ook wat in op de kopgroep. In de eerst volgende 2 rondjes kom ik met een mooi tempo er naar toe… tot ik toch zelf links en recht wat schoonheidsfoutjes maak. Het gat stabiliseert. Ik had wel in de gaten dat de wedstrijd niet al te lang meer zou duren en denk bij mezelf…. Tis goed zo naar huis met dat apparaat. Toch kom ik de ronde er op er weer wat naar toe, denk omdat de kop wat inzakten. We gaan Ramshoek in en zie daar in de verte al de zwartwit geblokte vlag… Nu al!! Dat ging snel, wou er nog wel een rondje of 10 bij aan plakken. Voor mij zie ik daar 2 man flink de Geert Timmer bocht uit vliegen heel zuur maar wel 2 plekken winst. We gaan als P5 over start finish. Opzich een mooi resultaat na veel te hebben geleerd maar stiekem niet helemaal tevreden met de uitkomst.
We rijden weer terug naar de tent. Er wacht een behoorlijke club mensen op mij. Ook Henk is nog even langs geweest om te vertellen hoe het was gegaan, Tevreden moet je zijn. Ik kreeg veel appjes en berichten van mensen die het online hadden gevolgd en vonden het super gaaf. Wat een betrokkenheid omtrent het rijden wat we nu aan het doen zijn.
Pieter & Jesse hebben vlees meegenomen en de BBQ kan aan!! Het is machtig mooi weer en we genieten nog even na!
We gaan ons weer klaar maken voor de volgende race!!!
Iedereen die mij geholpen heeft en er bij betrokken was wil ik oprecht mega bedanken voor alles, ik ga geen namen noemen want dan heb ik nog een A4tje nodig!
Dat we dit nog een lange tijd vol kunnen houden.
Uiteraard ook Alle Sponsoren en leden in de Club van 50/100.

