Race 1 IDC Proclass1000 05-04-2025

Nou…. dat was weer een vol weekend met niet al te veel meters.

Volle spanning gaan we op vrijdag 4 april naar het TT circuit van assen, om vervolgens de boel klaar te zetten voor een mooi weekend racen.
De vrijdag mocht ik van Bjorn Burink zijn laatste sessie rijden waar ik super blij mee was, aangezien dit de eerste meters zouden zijn na de crash en een motor die totaal uit elkaar is geweest. Bedankt topper!
Het gevoel van de motor was eigenlijk boven verwachting goed, voor mijn gevoel trok hij als een beest.

Bewust ben ik de baan op gegaan zonder transponder en laptimer omdat ik niet wou weten wat ik deed, eerst maar even meters maken.

5 April is het dan Race day.

We hebben om 9:45 de eerste kwalificatie.
Mark van der Vegt komt al mooi optijd aan om mij te helpen en te ondersteunen waar ik zeer dankbaar voor ben.
Als we dan na een bak koffie de baan op gaan gaat het helaas al vrij snel mis. Ik ben nog geen halve ronde verder en ik zie Vincent Spaan in de strubben er naast gaan.
Als ik op ruskenhoek aankom en de ketting strak hou om er uit te komen gaat het al mis…. zonder boe of bah de achterkant weg met man en macht probeer ik het stuur vast te houden om ervoor te zorgen dat de motor maar niet omslaat.
Dit is gelukt we glijden alleen erg lang door me de kont op het asfalt. Al sacherijnig en ongeloof sta ik op en til de motor op. Het eerste wat ik doe ik kijken of de motor nog redelijk ok is…. dit lijkt zo te zijn en geeft mij hoop.

Op naar het medical center waar ik verplicht ben mij te melden kreeg ik als eerste te horen jou heb ik vaker gezien…. Aj das niet best haha.
Na het formulier in te hebben gevuld mag ik weer gaan en kijken wat de schade is. Het pak is finaal door ook zit er een groot gat in mijn boxer, en ik dacht dat het daar bij gebleven was.
Dit was niet het geval een stuk later op de dag kwam ik er achter dat ik een forse schaafplek op de kont heb😅het werd ook wel echt heet aan de kont 🤣

De race gaat van start op P43 niet best stijf achteraan ( op 1 naked bike na)
ik hoor in de verte nog wat geschreeuw PAK ZE PAK ZE. DAT IS MIJN VRIEND!!! dit kan er maar 1 zijn, noem geen namen Mau Ri
De lampen gaan uit en we gaan naar voren…. ik heb een goede start en weet mij voor bocht 1 al een plek of 10/12 te winnen.
In alle drukte mooi ertussen kunnen wurmen en als we voor het eerst over start finish gaan staan we P30 dat schiet mooi op.
De weinige meters in de benen en de drukte die er is is het moeilijk een ritme te vinden. Na een ronde of 3/4 merk ik erg veel wind…
Ik had het idee dat mijn pak open was.. dit kon ik niet checken omdat ik daar geen tijd voor had. Dan maar vol met het lichaam op de tank, ook met het inhalen en uitremmen.
Dit is een beste aanslag op de schouders kan ik je vertellen. Ik zou het klote vinden als ik er afgevlagd zou worden, we knokken gewoon door.
Als ik voor de laatste keer door start finish ga heb ik toch even de tijd te voelen of mijn pak nog goed zit. en ja hoor…. compleet open, wat rijd dit zwaar.
Even 1 ronde volhouden en hebben we het gehaald. gelukkig kon ik voor de laatste ronde mijn laatste voorganger inhalen waarna ik vrij baan had en toch nog een iets snellere tijd kon zetten.

Echt snel kon ik niet rijden door het feit afsluiten vorig jaar met toch wel een vieze klapper. nu haast geen meter te hebben gereden door een schuiver in Q1 en een inhaal race rijden met open pak…..
Ik ben over start finish gekomen als P15e misschien gezien de omstandigheden helemaal zo gek nog niet. Maar frustrerend is het wel.

We gaan ons opmaken voor over 2 weken, dan moeten en gaan we harder aan de bak. TOT SNEL!!

Iedereen die langs is geweest voor mij super bedankt het is een enorme boost en het weekend word er ook een stuk leuker van.

Mega bedankt aan al mijn sponsoren

SA-INT SecurityTwaalfhoven Motoren TechniekVincent BijsterboschRonald Vd VrScanimix BVDennis NederhofPRRE LastechniekDemian JansenHenk de Zwart

@volgers
@uitlichten

Clemens Polman

Learn More →